cls-ue4d

CLS cls-ue4d 23.07.11.rev.2

Нет прав для скачивания

dixen18

Ветеран
@Shegorat, Ну ничего, подождем.
Меня тут другое начало интересовать. Затестил я один файл из игры про Сэкбоя вашим фильтром и unreal.dll от Разора. Результаты меня как-то удивили.
Оригинальный размер - 1,6 гб
ue4d+srep+lolz = 700 мб
unreal+srep+lolz = 190 мб.
Прекомпрессия в данной игре не нужна.
В либе от разора имеется один параметр n который ставится после ключа шифрования. Что-то видимо связано с "глубиной" сканирования.
 

Crachlow

Старожил
@Shegorat, Ну ничего, подождем.
Меня тут другое начало интересовать. Затестил я один файл из игры про Сэкбоя вашим фильтром и unreal.dll от Разора. Результаты меня как-то удивили.
Оригинальный размер - 1,6 гб
ue4d+srep+lolz = 700 мб
unreal+srep+lolz = 190 мб.
Прекомпрессия в данной игре не нужна.
В либе от разора имеется один параметр n который ставится после ключа шифрования. Что-то видимо связано с "глубиной" сканирования.
ты кстати спрашивал про *.utoc/*.ucas она вроде поддерживает unreal.dll.
Use on unreal engine 4/5 games with *.utoc/*.ucas format
 

Shegorat

Lord of Madness
Администратор
@Shegorat, Ну ничего, подождем.
Меня тут другое начало интересовать. Затестил я один файл из игры про Сэкбоя вашим фильтром и unreal.dll от Разора. Результаты меня как-то удивили.
Оригинальный размер - 1,6 гб
ue4d+srep+lolz = 700 мб
unreal+srep+lolz = 190 мб.
Прекомпрессия в данной игре не нужна.
В либе от разора имеется один параметр n который ставится после ключа шифрования. Что-то видимо связано с "глубиной" сканирования.
Можешь собрать набор, чтобы я мог у себя повторить?
 

EshayDev

Новичок
so whats the difference between using this and xtool's unreal plugin? is there any noticeable benefit from a size viewpoint?
 

Razor12911

Новичок
Hi, I recently checked open issues with regards to the ue4d project over on gitlab and noticed that you had planned on adding recompression support and I wanted to upload 2 interesting samples :dance: from the game Back 4 Blood where one is both encrypted and compressed and the other is just compressed. The interesting bit is that it uses a different file format and your ue4d does not work with it.

I do not know what the decryption key is but that's not really the issue here, the issue is that ue4d would fail to detect the encrypted blocks even if you were to provide the correct key.

sample1 (encrypted + compressed)
sample2 (just compressed)

Note that adding support for this format isn't really necessary as Back 4 Blood is the only game that I've seen that uses it (and it has Denuvo and the developers ceased support), but I just wanted to point it out in case there's more games that use it.

Cheers :bye:
 

Masquerade

Новичок
Hi Shegorat,
Please may you take a look at the sample below from Tony Hawk Pro Skater 1+2. UE4D reports correct decryption of the pak, however this is not the case. The data is not decrypted.

It seems that UE4D can read the contents of the pak correctly and report verbose output.

The paks themselves are a bit irregular. I would love if you could add support for this title to UE4D.

Contained in the archive is sample pak, FreeArc log and QuickBMS script that can be used to extract the pak. The key for this game is:

0x94DEC78FBD9762E1674A3418BFE8637587659532C1C053D1F4AA650E2176286C

Sample

Thanks!
 

dixen18

Ветеран
Подтверждаю. С этой игрой ни плагин от разора ни сабж - не работают. Потоки не дешифруются, хоть детект и происходит
 
Сверху